Skip to content
Boulder Institute
Primary Navigation Menu
Menu
  • English
    • Français
    • Español
    • Português (Brasil)
Secondary Navigation Menu
Menu
  • Home
  • About Boulder
  • Blog
    • in English
    • en Français
    • en Español
  • CONTACT US

BOULDER INSTITUTE OF MICROFINANCE

120 E Washington Street Suite 325 –
Syracuse, New York 13202, USA
+1 (315) 760-3091
ask@bouldermicrofinance.org

Designed using Hoot Business. Powered by WordPress.

PHP Code Snippets Powered By : XYZScripts.com
Sabine Mensah

Sabine F. Mensah possède plus de 27 ans d’expérience en matière d’inclusion financière, finance
numérique et de mobile money acquise en Afrique, aux États-Unis et au Canada. Depuis juillet
2021, en tant que directrice générale adjointe, elle supervise les initiatives d’AfricaNenda en
matière de partenariats, plaidoyer et de renforcement des capacités. Au préalable, Sabine était
responsable régionale du pôle numérique pour le Fonds d’équipement des Nations Unies
(UNCDF) en Afrique de l’Ouest et du Centre, où elle a travaillé pendant six ans sur des
programmes d’économie numérique inclusive et la transformation numérique des institutions de
microfinance. Forte de ses 17 années d’expérience en transferts de fonds avec Western Union,
Sabine a également consulté pour le secteur du mobile money en Afrique. Sabine est une
praticienne certifiée en finance numérique par DFI, bilingue anglais-français et titulaire d’un MBA
de l’Université Central Michigan aux États-Unis.

Sabine Mensah - Écosystème numérique pour l'inclusion financière

Les technologies numériques permettent aux prestataires financiers de dépasser les limites des agences physiques pour mieux servir les clients non bancarisés. Le paiement mobile et les plateformes fintech facilitent l’accès aux services tout en améliorant l’efficacité opérationnelle. Cependant, des défis persistent en matière d’infrastructures, de réglementation, de culture numérique et de protection des données.

Ce cours adopte une approche pragmatique pour exploiter l’écosystème numérique en équilibrant innovation et inclusivité. Les participants identifieront d’abord les acteurs clés de leurs écosystèmes et les opportunités de partenariat avec les IMF. Ils analyseront les tendances majeures, comme les services bancaires mobiles et les nouvelles méthodes de scoring, afin de découvrir des outils pour optimiser leurs opérations et personnaliser leurs services. Le programme abordera également les défis réglementaires et d’adoption par les consommateurs, et présentera des outils permettant aux clients de participer à l’économie numérique. Des études de cas d’IMF utilisant ces solutions illustreront la formation.

Max Mattern

Max Mattern est un Spécialiste Principal du Secteur Financier au CGAP, où il dirige actuellement les travaux explorant le rôle des services financiers dans la construction de marchés carbone plus inclusifs. Il a débuté sa carrière comme expert en agriculture et finance rurale et a consacré plus de 15 ans à améliorer les moyens de subsistance en milieu rural par les services financiers. Au sein du CGAP, Max a également dirigé des initiatives pour concevoir de meilleurs services financiers numériques pour les petits exploitants, lutter contre les normes sociales limitant l’accès des femmes rurales aux services financiers, et élargir l’accès à des services essentiels comme l’énergie.

Avant de rejoindre le CGAP, Max a travaillé à la Banque Mondiale. Outre son expérience en inclusion financière, ses rôles précédents incluent du conseil et de la recherche dans les domaines du développement rural et agricole, de la nutrition et de la sécurité alimentaire.

Max Mattern - Changement climatique et finance agricole

Face à l’accélération du changement climatique, les institutions financières doivent adapter leur approche de la finance agricole, secteur hautement exposé. Ce cours fournit les connaissances et outils pour y parvenir. Il présente des produits, services et partenariats innovants permettant d’aider les agriculteurs à renforcer leur résilience, à s’adapter et à adopter des technologies vertes. Une gestion proactive de ces enjeux climatiques peut aussi consolider les portefeuilles et ouvrir de nouveaux marchés.

Conçu pour les responsables d’IMF et de banques commerciales œuvrant dans les zones rurales, le cours synthétise les dernières connaissances sur la résilience, l’adaptation et la transition verte. Les participants étudient des modèles émergents et, à travers des ateliers collaboratifs, conçoivent des solutions pratiques et directement applicables dans leurs institutions.

Max Mattern - Climate Change and Agricultural Finance

Faced with the acceleration of climate change, financial institutions must adapt their approach to agricultural finance, a highly exposed sector. This course provides the knowledge and tools to achieve this. It presents innovative products, services, and partnerships that help farmers strengthen their resilience, adapt, and adopt green technologies. Proactively managing these climate challenges can also strengthen portfolios and open new markets.

Designed for managers of MFIs and commercial banks operating in rural areas, the course synthesizes the latest knowledge on resilience, adaptation, and the green transition. Participants study emerging models and, through collaborative workshops, design practical solutions that can be directly applied within their institutions.

Mbacham Walter

Mbacham Walter est un leader accompli en gestion des risques et développement organisationnel, fort d’une vaste expérience dans plusieurs institutions financières en Afrique. Directeur Général de HOPE Congo depuis mai 2023, il a rétabli la profitabilité de l’organisation en huit mois. Auparavant, il a occupé des postes clés chez Groupe Baobab, notamment en tant que Directeur des Risques, où il a significativement amélioré le recouvrement des crédits. Il a également été Responsable Senior du Risque Groupe, supervisant les stratégies pour plusieurs filiales.

Il a précédemment œuvré chez Accion, BGFIBank Cameroun et EB-ACCION, où il a mis en place des cadres de gestion des risques. Il est titulaire d’un Master en Leadership en Finance Durable de la Frankfurt School et de diplômes de l’Université de Yaoundé II.

Evrim Kirimkan - Gestion Intégrée de la Performance en Finance Inclusive

Ce cours se concentre sur la gestion intégrée de la performance financière, sociale et environnementale au sein des institutions de finance inclusive. Il répond à un défi central du secteur : maintenir la durabilité financière tout en poursuivant des objectifs sociaux, en protégeant les clients et le personnel, et en assumant des responsabilités environnementales et climatiques croissantes.

Conçu pour les dirigeants, administrateurs, investisseurs, régulateurs et conseils, il s’adresse aux IMF, coopératives, fintechs et autres acteurs servant les populations à faible revenu. Les participants analysent comment les dimensions de la performance interagissent : qualité du portefeuille, efficacité, rentabilité, protection de la clientèle, gouvernance, responsabilité envers le personnel et pratiques environnementales.

Grâce à des exercices pratiques, des études de cas et des simulations, les participants travaillent sur des indicateurs réels et des décisions de niveau conseil d’administration. Le cours reflète les attentes actuelles en matière d’ESG et privilégie des systèmes de gestion de la performance cohérents plutôt que des indicateurs cloisonnés.

Laurent Lhériau

Laurent Lhériau est docteur en droit, spécialiste de la réglementation financière. Il enseigne ou a enseigné dans divers masters, et actuellement à l’Université de Lorraine (France). Il est l’auteur d’un « Précis de réglementation de la microfinance » (AFD, 3e édition, 2016) ainsi que d’une quinzaine d’articles.

Il a contribué à l’amélioration de la réglementation de la finance inclusive dans la plupart des pays francophones, pour le compte de superviseurs ; accompagne diverses institutions financières dans leur développement institutionnel, leur conformité et le financement de projets complexes ; et accompagne les superviseurs pour la mise en œuvre de systèmes de contrôle et d’intervention fondés sur l’analyse des risques. Pour elles, il a adapté l’outil de notation bancaire de référence « CAMELS ».

Laurent Lhériau - Conformité prudentielle et non-prudentielle des IMF

L’ensemble des thématiques légales et réglementaires de la conformité sera passé en revue durant ce cours, avec un focus sur les aspects les plus critiques.

Il s’adresse aux superviseurs et cadres dirigeants d’IMF (audit, risques, conformité, direction). Le cours est structuré autour de deux outils principaux : CAMELI (pour la conformité prudentielle) et TEERIBEC (pour la relation client et la LBC‑FT). L’apprentissage sera principalement pratique, ancré sur l’étude de cas « IMF Mayebizness », qui synthétise les défis réels du secteur, et sur le partage d’expérience entre participants.

Ce n’est pas un cours magistral sur la réglementation, mais une formation orientée vers l’exploitation opérationnelle des outils et la mise en lumière des points critiques pour les IMF et leurs superviseurs. Une connaissance de base de la réglementation prudentielle et, idéalement, de la protection des consommateurs et de la LBC‑FT, est requise pour en tirer pleinement profit.

Hermann Messan

Hermann Messan est Responsable Régional des Programmes d’Inclusion Financière en Afrique de l’Ouest pour AGRA, où il conçoit et déploie des instruments de financement mixte, des solutions pour les chaînes de valeur, la finance numérique et une assistance technique afin de rendre les services financiers accessibles et abordables pour les PME agricoles et les petits exploitants.

Auparavant, il a travaillé avec plusieurs agences de développement bilatérales et multilatérales (UNCDF, FIDA, PNUD, ONU Femmes, Banque Mondiale, Coopération belge, GIZ, BAD), des ONG (Care International, Plan International), des cabinets de conseil (MicroSave, Accion International) et des universités. Hermann est également un formateur certifié par l’OIT, MicroSave et le CGAP.

Djibril Mbengue

Expert en Finance Inclusive et en financement des Petites et Moyennes Entreprises (PME), Djibril Mbengue possède plus de 25 ans d’expérience dans le secteur financier, ayant occupé divers postes au Sénégal et à l’international. Depuis janvier 2021, il est Consultant Principal pour la Plateforme d’Investissement des Pays les Moins Avancés (PMA) du Fonds d’Équipement des Nations Unies (UNCDF) et point focal de la Coopération allemande – KfW pour l’initiative « Investissement pour la Formation et l’Emploi ».

Au cours de sa carrière, il a notamment été Directeur Pays de GroFin Sénégal et d’OIKOCREDIT Sénégal, Spécialiste du Secteur Financier au CGAP/Banque Mondiale à Washington DC, Gestionnaire de Portefeuille Technique à l’UNCDF, Directeur des Opérations chez Remix, et Responsable de la Gestion des Risques au Crédit Mutuel du Sénégal.

Djibril Mbengue - Using AI in Risk Management

Poner al dia!!  Dirigé par Djibril Mbengue, expert en Finance Inclusive et en financement des Petites et Moyennes Entreprises (PME), ce cours aborde les problématiques majeures auxquelles les IMF sont confrontées dans la gestion des risques, notamment dans le contexte de la digitalisation. Vous y découvrirez :

– Les principaux risques liés à la transformation digitale et leurs interactions.
– Des outils et cadres de gestion pour une meilleure identification et atténuation des risques.
– Des stratégies pour réduire les pertes potentielles et assurer la continuité opérationnelle.
– Des approches pratiques pour maîtriser les risques opérationnels et lutter contre la fraude.

De plus, vous aurez l’opportunité d’explorer des expériences pratiques à travers des sessions d’auto-apprentissage et en direct, où vous pourrez échanger avec des experts et d’autres professionnels du secteur.

Carlos Silis

Carlos Silis est un stratège marketing animé par une mission, un mentor et un éducateur avec plus de 20 ans d’expérience à aider les organisations à croître grâce à la clarté, la créativité et l’intelligence humaine. Fondateur de The Moonshot Company, son travail se situe à l’intersection de la stratégie, de la narration et de la croissance centrée sur l’humain, accompagnant des organisations dans les secteurs de l’éducation, de la santé, de la finance et de la technologie dans des transformations significatives. Il s’engage profondément à renforcer les écosystèmes entrepreneuriaux et d’impact social à travers son mentorat avec Endeavor et Victoria147, et il enseigne à l’ITAM, l’ISDI, CENTRO et au Boulder Institute. Carlos explore continuellement comment la technologie et l’intelligence artificielle peuvent renforcer l’empathie, la confiance et les pratiques centrées sur le client plutôt que de les remplacer.

Carlos Silis - Empathie + IA : Concevoir une microfinance centrée sur le client

Ce cours donne aux dirigeants de la microfinance des outils pratiques pour approfondir la connaissance client et améliorer la qualité du service, en combinant intelligence humaine et IA accessible. À travers des études de cas internationales, les participants voient comment la confiance se construit et se fragilise en conditions réelles.

Le parcours couvre les comportements générationnels, le parcours client à faible revenu, l’analyse Jobs to Be Done, la communication omnicanal et les rituels de service. Les participants apprennent à appliquer l’IA pour la segmentation et la communication, sans expertise technique.

Très interactif, le cours fait travailler les participants sur l’analyse de scénarios réels, la refonte de communications et le prototypage d’améliorations immédiates.

Conçu pour tous les métiers de la microfinance, ce cours développe les compétences pour servir avec empathie tout en naviguant la transformation numérique, en reliant philosophie traditionnelle et nouveaux outils nécessaires aujourd’hui.

Carlos Silis - Empathy + AI: Building Client-Centric Microfinance

This course equips microfinance leaders with practical tools to deepen client understanding and enhance service quality by blending human insight with accessible AI. Through international case studies, participants learn how trust is built and broken in real-world operations.

The curriculum covers generational client behavior, low-income customer journeys, Jobs to Be Done analysis, omnichannel communication, and service rituals that strengthen loyalty. Participants then learn to apply AI for tasks like segmentation and message crafting, requiring no technical expertise.

Highly interactive and grounded in practice, the course involves participants working in pairs and small groups to analyze real scenarios, redesign communications, and prototype immediate improvements.

Designed for all microfinance roles—from loan officers to CX leaders—this course builds the essential skills to serve clients with empathy while navigating digital transformation, bridging traditional philosophy with the new tools required in today’s evolving landscape.

Gontrand Nounagnon

Gontrand Nounagnon est un expert en développement international comptant plus de vingt ans d’expérience au sein d’organisations financières internationales. Son parcours se situe au croisement de l’action humanitaire et de la finance inclusive, où il a conçu et accompagné des initiatives complexes à fort impact humain. Il a contribué à des programmes régionaux axés sur l’inclusion financière, la résilience communautaire, la gouvernance, le leadership et la transformation digitale. Reconnu pour sa capacité à diriger des équipes multiculturelles et à intervenir en contextes de crise, il est titulaire d’un Master en gestion de projets de développement et d’une certification en finance digitale. Bilingue français–anglais.

Gontrand Nounagnon - Gestion des risques en période de crise

Ce cours traite des deux principaux défis des institutions de finance inclusive aujourd’hui : la gestion opérationnelle en période de crise (tels que les problèmes de liquidité ou la hausse des impayés) et la mise en œuvre réussie de transformations digitales, domaines où les taux d’échec restent très élevés.

À travers un cadre conceptuel et des méthodologies appliquées, il offre une approche intégrée pour naviguer ces complexités. Le programme associe théorie et cas concrets, permettant aux dirigeants de diagnostiquer les risques, d’aligner la technologie sur les objectifs stratégiques et de gérer l’impact sur les équipes et les processus.

Au terme de la formation, les participants disposent d’un plan de mise en œuvre concret, conçu pour éviter les erreurs courantes, renforcer la résilience organisationnelle, améliorer l’efficacité et maintenir un avantage concurrentiel dans un secteur en évolution rapide.

Nathan Were

Nathan Were is an agriculture and access-to-finance specialist with over 15 years of experience advancing inclusive finance across Sub-Saharan Africa, including South Africa, Zambia, Malawi, Tanzania, Mozambique, and Uganda. His work bridges strategy and practice, supporting institutions that serve smallholder families with solutions grounded in evidence and local realities. He has led regional advisory initiatives, designed farmer-centered financial products, and managed large-scale programs expanding digital and alternative delivery channels. Nathan brings experience from international development organizations, microfinance institutions, and commercial banking, with a consistent focus on strengthening financial systems that build resilience and opportunity for underserved communities.

Nathan Were - Digital Finance for Smallholder Farmers

This course equips participants with practical skills to design and deploy inclusive digital financial products and services tailored to the needs of smallholder farmers. It combines user-centered design with real-world case studies to translate technology into meaningful, scalable outcomes in rural contexts.

The course addresses limited access to affordable digital finance, common adoption barriers such as trust, literacy, connectivity, and cost, and the challenges of fragmented ecosystems involving technology providers, local practices, and regulation. It is relevant for financial service providers, cooperatives, agribusiness partners, NGOs, and regulators engaged in agricultural finance.

Participants analyze successful and failed initiatives, map end-to-end customer journeys, conduct needs assessments, and engage in hands-on prototyping exercises. Practical tools include customer research templates, value proposition canvases, and a curated set of case studies. The course reflects current sector realities, including mobile money growth, digital identity reforms, interoperability, partnerships, and scalable innovation in resource-constrained environments.

Petronella Chigara / Stephen Peachey - Human Centered Design

By the end of the course, you’ll:

– Understand the value of HCD in addressing customer needs.
– Master HCD tools to inspire creative solutions for design challenges.
– Leverage both qualitative and quantitative data to craft impactful, customer-centric solutions.

Perfect for innovators and problem-solvers, this module offers a practical, engaging way to design solutions that truly resonate with your customers. Enroll now and start designing with empathy and creativity!

Carlos Silis

Carlos Silis is a purpose-driven marketing strategist, mentor, and educator with over 20 years of experience helping organizations grow through clarity, creativity, and human insight. Founder of The Moonshot Company, his work sits at the intersection of strategy, storytelling, and human centered growth, supporting organizations across education, healthcare, finance, and technology through meaningful transformation. He is deeply committed to strengthening entrepreneurial and social impact ecosystems through his mentorship with Endeavor and Victoria147, and he teaches at ITAM, ISDI, CENTRO, and the Boulder Institute. Carlos continues to explore how technology and artificial intelligence can reinforce empathy, trust, and client-centric practices rather than replace them.

Panos Varangis

Panos Varangis is an independent consultant in agricultural finance and also an Adjunct Professor at SIPA at Columbia University in NYC.  Before retiring from IFC in 2025, Panos led IFC’s work in agricultural finance working in investment and advisory projects.  Panos was also the Global Lead for agricultural finance and insurance at the World Bank.  Before joining IFC, Panos served as the Deputy CEO of the Agricultural Bank of Greece (2004-2009).

Anup Singh - Scaling next-gen digital financial services for low- and middle-income markets.

Across Africa and Asia, financial institutions are digitizing quickly, but too many offerings for low- and middle-income segments still struggle with adoption, affordability, trust, and operational fit.

This course focuses on the practical craft of building next-gen digital financial services that are inclusive and commercially sound. It is most relevant for banks, MFIs, SACCOs, FinTechs, and mobile money providers, especially leaders and managers in digital, product, retail, SME/agri, operations, and innovation.

Participants work through a structured lifecycle: institutional introspection and capability mapping, customer and market research, value proposition and pricing, journey design, rapid prototyping, pilot architecture, and scale planning.

The course blends agile delivery, design sprints, lean experimentation, user-centered design, and DevOps principles in ways that fit institutional constraints, with field-grounded examples from East Africa and South Asia spanning digital savings, micro- and nano-credit, agri value-chain financing, G2P-linked wallets, and merchant solutions.

Oscar Guzmán - Digital products and hybrid methodologies to reach vulnerable populations

Despite decades of progress, millions of low-income and rural households remain excluded from formal financial services due to high transaction costs, rigid methodologies, and products misaligned with their realities. This course examines how digital financial services and hybrid methodologies can close that gap—without sacrificing portfolio quality or institutional sustainability.

Drawing on more than 30 years of field experience across Latin America, Africa, and Asia, the course is especially relevant for MFIs, cooperatives, banks, fintechs, and development programs serving rural, agricultural, and vulnerable segments. Participants will analyze how traditional microfinance models must evolve by integrating digital channels, individual product design, financial education, payments and flexible risk management approaches.

The course combines real-world cases, practitioner reflections, and applied frameworks covering digital savings, payments, credit, microinsurance, correspondent agents, and mobile-based service delivery. Participants will work through practical decision points faced by institutions today: how to reduce transaction costs, diversify risk, improve client experience, and compete or collaborate with fintechs in rapidly changing markets.

Panos Varangis - Reaching smallholder farmers through AgTechs and climate smart finance

AgTechs have been proliferating throughout emerging markets focusing on smallholder farmers and new technologies that increase yields and make agricultural production more resilient to climate risks.  AgTechs have limited balance sheets and assets to raise finance on their own yet provide great opportunities for banks and MFIs to leverage their digital platforms to expand lending focusing on smallholder farmers.

There are several models to link banks and MFIs with AgTechs and leverage each other’s capabilities to expand financing to smallholder farmers.  Practical experiences so far have uncovered certain challenges along with opportunities. Such models will be explored and ways to address the challenges through practical examples and case studies.

An important aspect is promoting through AgTechs investments that increase productivity and promote resilience in agricultural production to climatic risks. Such investments create new opportunities for banks and MFIs as well as improve the risk profile of their smallholder clients.  There are lessons learnt from various cases on the design and marketing of financial products, identifying the right climate resilient technologies, and bridging the knowledge gap of what is needed and what can be financed.

Evrim Kirimkan - Integrated Performance Management in Inclusive Finance

This course focuses on the integrated management of financial, social, and environmental performance within inclusive finance institutions. It addresses a central sector challenge: maintaining financial sustainability while advancing social objectives, protecting clients and staff, and responding to growing environmental and climate-related responsibilities.

Designed for managers, board members, investors, regulators, and advisors, the course is relevant to MFIs, cooperatives, fintechs, and other providers serving low-income populations. Participants examine how performance dimensions interact, including portfolio quality, efficiency, profitability, client protection, governance, staff responsibility, and environmental practices.

Through practical exercises, case studies, and simulations, participants work with real indicators and board-level decisions. The course reflects current ESG expectations and emphasizes coherent performance management systems over siloed metrics.

Max Mattern

Max Mattern is a Senior Financial Sector Specialist at CGAP, where he currently leads the organization’s work exploring the role of financial services in building more inclusive carbon markets. He began his career as an expert in agriculture and rural finance and has spent over 15 years working to improve rural livelihoods through financial services. During his time at CGAP, Max has also led efforts design better digital financial services for smallholder farmers, address social norms preventing rural women’s access to financial services, and expand access to essential services such as energy.

Before joining CGAP, Max worked at the World Bank. In addition to his experience in financial inclusion, his previous roles include consulting and research in rural and agricultural development, nutrition, and food security.

Dagoberto Cereceda

Dagoberto Cereceda González is a Mechanical Civil Engineer from the University of Chile, with postgraduate studies in Information Management and a Master’s in Business Intelligence. For over 27 years, he has combined rigorous engineering, practical experience, and research to design and implement process and digital solutions centered on people and institutions that serve others. He has led large-scale technology and process transformations in public banking and microfinance, including nationwide systems at BancoEstado. Since 2005, he has advised financial institutions across Latin America and currently serves as Technology and Business Manager at MypeDigital Ltda, advancing values-driven digital transformation.

Gerhard Coetzee - Driving Financial Innovation

Unlock the power of customer-centric digital finance! Join our immersive course designed for financial service providers and their supporters looking to create real impact. This course equips you with the skills to create innovative solutions for real-world challenges.

  • Learn how to develop innovative digital solutions that address real-world challenges.
  • Use human-centered design to understand customers and gather key insights.
  • Focus on women in climate-risk-prone environments, ensuring financial inclusion for all.
  • Design a mobile app that prioritizes client protection by design.

Be part of the change—transform financial services through digital innovation!

Walter Mbacham - Intelligence Stratégique Décisionnelle

Dans un monde où la data est le moteur de la croissance, les institutions de finance inclusive doivent maîtriser l’intelligence décisionnelle pour rester compétitives, résilientes et tournées vers l’avenir.

Notre cours vous donne les clés pour :
✅ Transformer vos données (internes et externes) en insights actionnables.
✅ Prendre des décisions éclairées grâce à des analyses stratégiques et prédictives.
✅ Optimiser l’allocation des ressources et booster l’efficacité opérationnelle.

À travers des cas pratiques et des échanges interactifs, vous développerez une expertise immédiatement applicable pour :
🔹 Anticiper les tendances du marché.
🔹 Renforcer votre avantage concurrentiel.
🔹 Accélérer l’innovation et garantir une croissance durable.

Hermann Messan - Transformation Digitale des IMF

Expert en inclusion financière pour l’Afrique de l’Ouest à AGRA, Hermann Messan vous guide dans ce module essentiel pour relever les défis de la transformation digitale. Explorez des solutions innovantes pour financer l’agriculture, les MPME, et faire face aux enjeux climatiques et sociaux.

Grâce à une Feuille de Route pratique, conciliez stratégie et opérations pour optimiser votre transition digitale. Études de cas, outils concrets et échanges interactifs vous permettront de renforcer la performance de votre IMF.

Natasa Goronja - Protect and Enhance Customer Experience in the Digital Age!

This course will not only teach you how to strengthen consumer protections in a digitalized financial world but also show you how to connect these practices to the customer experience and their journey.

You’ll learn to integrate protective measures at every stage of the process, ensuring that customer interests are prioritized from the first interaction to long-term loyalty. Discover how to design digital financial services that are not only secure but also build trust and satisfaction for users.

With practical tools and innovative approaches, this course will prepare you to create a customer journey that reflects a commitment to their protection and well-being.